V okviru promocije PIU smo objavili javni natečaj za slovenske osnovnošolce z namenom promocije tehnike in deficitarnih poklicev. Naslov natečaja je bil KO BOM VELIK BOM… Učenci so morali oblikovati in izdelati žlico iz poljubnega materiala. Na razpis se je odzvalo 246 učencev, ki so pod vodstvom mentorjev izdelali zelo zanimive izdelke. Za nagrado prejmejo enodnevni izlet po Sloveniji. Na fotografijah je nakaj najbolj zanimivih izdelkov.
Delovno srečanje VP Kakovost 26. 8. 2010 v Velenju
Člani vsebinskega področja Kakovost se bodo sestali na delovnem srečanju, ki bo 26. 8. 2010 ob 12. uri v prostorih Medpodjetniškega izobraževalnega centra Velenje.
Kontakt
Kontaktne osebe:
Adrijana Hodak, vodja projekta: adrijana.hodak@tsc.si
Rosana Pahor, koordinator projekta: rosana.pahor@tsc.si
Danjela Grmek, finančna podpora: danjela.grmek@tsc.si
Tanja Križan, finančna podpora: tanjak@tsc.si
Vsebine
V vsaki aktivnosti se prepletajo oz. se bodo izvajale naloge iz skoraj vseh spodaj imenovanih vsebinskih področij:
- Izvedbeni in odprti kurikul, ocenjevanje znanja, minimalni standardi
- Priznavanje neformalno pridobljenega znanja
- Osebni izobraževalni načrti in mape učnih dosežkov za dijake
- Učna gradiva v različnih oblikah
- Kakovost
- Promocija poklicnega in strokovnega izobraževanja
Partnerji
KONZORCIJ ŠOLSKIH CENTROV:
- Tehniški šolski center Nova Gorica, konzorcijski partner 1, vodenje projekta
- Tehniški šolski center Kranj, konzorcijski partner 2
- Šolski center Novo mesto, konzorcijski partner 3
- Šolski center Ptuj, konzorcijski partner 4
- Šolski center Celje, konzorcijski partner 5
- Šolski center Velenje, konzorcijski partner 6
OSTALI KONZORCIJSKI PARTNERJI:
- Šolski center Ljubljana, konzorcijski partner 7
- Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor, konzorcijski partner 8
- Iskra Avtoelektrika d.d., konzorcijski partner 9
ŠOLE:
1. Ekonomska gimnazija in srednja šola Radovljica, Radovljica
2. Srednja gostinska in turistična šola Radovljica, Radovljica
3. Srednja lesarska šola Škofja Loka, Škofja Loka
4. Srednja poklicna in strokovna šola Kranj, Kranj
5. Srednja šola Jesenice, Jesenice
6. Srednja šola za strojništvo Škofja Loka, Škofja Loka
7. Tehniški šolski center Kranj, Strokovna in poklicna šola, Kranj
8. Gimnazija Jurija Vege Idrija, Poklica šola, Idrija
9. Tehniški šolski center Nova Gorica, Biotehniška šola, Šempeter pri Gorici
10. Tehniški šolski center Nova Gorica, Elektrotehniška in računalniška šola, Nova Gorica
11. Tehniški šolski center Nova Gorica, Strojna, prometna in lesarska šola, Nova Gorica
12. Tehniški šolski center Nova Gorica, Tehniška gimnazija in zdravstvena šola, Nova Gorica
13. Ekonomska šola Novo mesto, Poklicna in strokovna šola, Novo mesto
14. Grm Novo mesto-center biotehnike in turizma, Srednja šola za gostinstvo in turizem, Novo mesto
15. Srednja šola Črnomelj, Srednja poklicna in strokovna šola, Črnomelj
16. Srednja šola Kočevje, Kočevje
17. Šolski center Novo mesto, Srednja elektro šola in tehniška gimnazija, Novo mesto
18. Šolski center Novo mesto, Srednja gradbena in lesarska šola, Novo mesto
19. Šolski center Novo mesto, Srednja strojna šola, Novo mesto
20. Šolski center Novo mesto, Srednja zdravstvena in kemijska šola, Novo mesto
21. Šolski center Ravne na Koroškem, Srednja šola, Ravne na Koroškem
22. Šolski center Slovenj Gradec, Srednja gostinsko turistična in lesarska šola, Slovenj Gradec
23. Šolski center Slovenj Gradec, Srednja zdravstvena šola Slovenj Gradec, Slovenj Gradec
24. Šolski center Slovenj Gradec, Srednja šola Muta, Muta
25. DE Srednje gozdarske in lesarske šole postojna, Vzgojni zavod Planina pri Rakeku,
26. DE Šolskega centra Postojna, Vzgojni zavod Planina pri Rakeku,
27. Srednja gozdarska in lesarska šola Postojna, Postojna
28. Šolski center Postojna, Srednja šola, Postojna
29. Srednja gostinska in turistična šola Izola, Izola
30. Srednja pomorska šola Portorož, Portorož
31. Srednja tehniška šola Koper, Poklicna in strokovna šola, Koper
32. Srednja zdravstvena šola Izola, Izola
33. DE Srednje šole za gostinstvo in turizem Ljubljana, Vzgojno-izobraževalni zavod Višnja Gora, Višnja Gora
34. Srednja gradbena, geodetska in ekonomska šola Ljubljana, Srednja strokovna šola, Ljubljana
35. Srednja medijska in grafična šola Ljubljana, Ljubljana
36. Srednje poklicna in strokovna šola Bežigrad, Ljubljana
37. Srednja šola Domžale, Poklicna in strokovna šola, Domžale
38. Srednja šola tehniških strok Šiška, Ljubljana
39. Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo, Srednja strokovna šola, Ljubljana
40. Srednja šola za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo Ljubljana, Ljubljana
41. Srednja šola za gostinstvo in turizem Ljubljana, Ljubljana
42. Srednja zdravstvena šola Ljubljana, Ljubljana
43. Šolski center Ljubljana, Srednja kemijska šola, Ljubljana
44. Šolski center Ljubljana, Srednja lesarska šola, Ljubljana
45. Šolski center Ljubljana, Srednja strojna šola, Ljubljana
46. Šolski center za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana, Srednja tehniška oziroma srednja strokovna šola, Ljubljana
47. Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana, Ljubljana
48. Zavod za usposabljanje invalidne mladine Kamnik, Kamnik
49. Zavod za vzgojo in izobraževanje Logatec, Logatec
50. Gimnazija in srednja kemijska šola Ruše, Poklicna in strokovna šola, Ruše
51. Lesarska šola Maribor, Srednja poklicna in strokovna šola, Maribor
52. Prometna šola Maribor, Srednja prometna šola, Maribor
53. Srednja elektro-računalniška šola Maribor, Poklicna in strokovna šola, Maribor
54. Srednja gradbena šola Maribor, Poklicna in strokovna šola, Maribor
55. Srednja strojna in poslovna šola Maribor, Maribor
56. Srednja strojna šola Maribor, Maribor
57. Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor, Maribor
58. Srednja šola za oblikovanje Maribor, Maribor
59. Srednja zdravstvena šola Juge Polak Maribor, Maribor
60. Šolski center Ptuj, Poklicna in tehniška elektro šola, Ptuj
61. Šolski center Ptuj, Poklicna in tehniška kmetijska šola, Ptuj
62. Dvojezična srednja šola Lendava, Lendava
63. Ekonomska šola Murska Sobota, Poklicna in strokovna šola, Murska Sobota
64. Srednja poklicna in tehniška šola Murska Sobota, Murska Sobota
65. Srednja šola za gostinstvo in turizem Radenci, Radenci
66. Srednja zdravstvena šola Murska Sobota, Murska Sobota
67. Srednja šola za gostinstvo in turizem Celje, Celje
68. Srednja zdravstvena šola Celje, Celje
69. Šolski center Celje, Srednja šola za elektrotehniko in kemijo, Celje
70. Šolski center Celje, Srednja šola za gradbeništvo, Celje
71. Šolski center Celje, Srednja šola za storitvene dejavnosti in logistiko, Celje
72. Šolski center Celje, Srednja šola za strojništvo in mehatroniko, Celje
73. Šolski center Rogaška Slatina, Rogaška Slatina
74. Šolski center Slovenske Konjice-Zreče, Srednja poklicna in strokovna šola Zreče, Zreče
75. Šolski center Velenje, Poklicna in tehniška elektro in računalniška šola, Velenje
76. Šolski center Velenje, Poklicna in tehniška rudarska šola, Velenje
77. Šolski center Velenje,
78. Šolski center Velenje, Poklicna in tehniška šola za storitvene dejavnosti, Velenje
79. Ekonomska in trgovska šola Brežice, Srednja poklicna in strokovna šola, Brežice
80. Šolski center Krško-Sevnica, Srednja poklicna in strokovna šola, Krško
81. Srednja šola Zagorje, Zagorje ob Savi
82. Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje, Poklicna in tehniška šola, Trbovlje
Promocija
Zaradi neugodnih demografskih gibanj je potrebno okrepiti skupne aktivnosti šol za promocijo poklicnega in strokovnega izobraževanja ter kvalitetno informiranje in strokovno svetovanje za mladino in odrasle. V ta namen bo izdelana tržna raziskava, s katero bodo definirane ciljne skupine, kanali dostopnosti in možni načini promocije PIU. Izdelana bo celostna grafična podoba projekta kot tudi celotnega PIU, ki bo povečala prepoznavnost in popularnost PIU.
Promocijo bodo izvajale vse šole konzorcija preko različnih dogodkov: promocija na TV postajah, razstave tehničnih izdelkov na šolah, promocija po večjih nakupovalnih centrih, promocijski dogodki po šolah (dan odprtih vrat, tehnični dnevi, naravoslovni dnevi…).
Pri teh promocijskih dogodkih bodo uporabljeni promocijski materiali, ki bodo oblikovani in izdelani v okviru projektne aktivnosti (zloženke, plakati, CDji, trendovski izdelki, videospoti…).
Organizirani bosta tudi dve vseslovenski akciji:
1. Tekmovanje osnovnošolcev v tehničnih izdelkih (objava razpisa, promoviranje, zbiranje izdelkov in njihovo ocenjevanje), katerega rezultat bo nagradna naravoslovno-tehnična ekskurzija za »1000 bodočih inženirjev« po Sloveniji.
2. Festival inovativnih, kreativnih idej in talentov med srednješolci, kjer bodo vključeni tudi zainteresirani socialni partnerji. S tem bo poskusno-testno implementirana celjska ideja TALENTPOLISA.
Poklicno odličnost bomo spodbujali in promovirali preko sodelovanja naših dijakov in učiteljeve na EURO SKILL tekmovanju, s čimer bo kakovost našega PIU bolj prepoznavna tudi na širšem evropskem /skupnem/ trgu delovne sile.
V okviru projekta bo izdelan tudi portal TEHNIKA, kjer bodo na enem mestu zbrane vse informacije o poklicih, PIU, šolah, potrebah delodajalcev, zanimivosti iz področja tehnike in o ljudeh….
Ker je potrebno pomembno vplivati tudi na vse, ki sodelujejo pri poklicnem svetovanju mladim ali odraslim, bomo informirali in pripravili ter izvedli kratke programe usposabljanja za poklicno svetovanje za svetovalke OŠ, Zavoda za zaposlovanje, svetovalce ZS in GZS, CIPS, CPI, HR managerje v podjetjih…
Cilji
Hiter razvoj gospodarstva potrebuje kadre, ki so se sposobni hitro prilagajati spremembam, imajo širok spekter znanj in kompetenc, ki ob zaključku šolanja znajo samostojno opravljati svoj poklic. Dosedanji programi izobraževanja teh rezultatov ne morejo zagotoviti.
Z izvedbo projekta MUNUS2 bomo pričeli z usposabljanjem strokovnih delavcev za uvajanje novih izobraževalnih programov, ki upoštevajo potrebe delodajalcev in s tem zadovoljujejo zahteve gospodarstva. Z izpeljavo tega projekta rešujemo težavo starih izobraževalnih programov in uvajamo nov koncept izobraževanja na področju srednjega poklicnega in strokovnega šolstva.
V obdobju trajanja projekta in procesu uvajanja želimo usposobiti strokovne delavce šol in socialne partnerje (odprti kurikul ter PUD), da bodo:
-
- znali izdelati grobi kurikul (za čas trajanja izobraževalnega programa)
- znali izdelati podrobni kurikul za šolsko leto
- znali pripraviti načrt ocenjevanja znanja
- znali spremljati uresničevanje ciljev kurikula in ga korigirati v primeru odstopanj
- timsko načrtovali delo znotraj PUZ-a
- znali samostojno in timsko evalvirati kurikula
- znali samostojno in timsko evalvirati načrt ocenjevanja
- razvili sposobnost komunikacije in timskega reševanja problemov
- poznali postopke in načine priprave odprtega kurikula
- znali pripraviti katalog znanja za novo oblikovane module (iz odprtega kurikula)
- obvladali aktivne metode izobraževalnega procesa
- obvladali načine povezovanja znanja
- znali nastavljati problemsko usmerjeno podajanje znanja
- poznali pristope k načrtovanju učnih situacij
- obvladali ciljno načrtovanje pouka
- znali načrtovati praktičen primer učne situacije
- znali določiti minimalne standarde znanj
- znali izdelati kriterije za ocenjevanje doseganja ciljev
- poznali načine komunikacije z dijaki
- prepoznavali različne vrste sposobnosti dijakov
- poznali načine in prijeme za dvig dijakove samopodobe.
V obdobju izvajanja projekta bomo:
- usposobili 2500 strokovnih sodelavcev
- usposobili 100 vodstvenih in vodilnih delavcev
- vzpostavili mrežo 35 moderatorjev, usposobljenih za nudenje pomoči šolam, predvsem PUZ-om in vodstvenim delavcem (po e-mailu, telefonu, osebnim obiskom šole)
Kompetence pedagoških kolektivov, ki jih bomo razvili, so:
- obvladati pripravo, izdelavo in evalvacijo kurikula
- določiti minimalne standarde znanj in načrt ocenjevanja
- vključevati socialne partnerje (gospodarstvo) v načrtovanje kurikula in določanja katalogov odprtega dela kurikula
- timski/sodelovalni pristop k oblikovanju predlogov odprtega kurikula in izdelavo katalogov znanj za novo formirane module
- uporaba sodobnih pedagoških metod za motiviranje in vodenje dijakov skozi učni proces.
PRIZNAVANJE NEFORMALNO PRIDOBLJENEGA ZNANJA:
- Preverili bomo naš model vrednotenja neformalnih znanj
- Razvili instrumente ter modele vrednotenja in priznavanja neformalno pridobljenega znanja
- ter pilotno izpeljali testiranje preverjanja neformalno pridobljenih znanj.
OSEBNI IZOBRAŽEVALNI NAČRTI IN MAPE UČNIH DOSEŽKOV ZA DIJAKE:
- Razvili in pripravili bomo sistem za vodenje osebnega izobraževalnega načrta, ki bo v pomoč na šoli svetovalni službi, razredniku in učiteljem programskih enot
- Razvili in pripravili bomo sistem za vzpostavitev in vodenje map učnih dosežkov za dijake, s katerim bo lahko mentor, učitelj, ravnatelj … dijaku za vsako opravljeno aktivnost, ki presega običajno delo v razredu, izdal pisni dokument (pohvala, zahvala, potrdilo, priporočilo …), ki ga dijak vloži v svojo mapo učnih dosežkov
- Pripravili bomo tudi navodila/priročnik za izpolnjevanje in vodenje omenjenih sistemov
- Diseminirali sisteme na vse sodelujoče šole
UČNA GRADIVA:
Na tem področju bomo:
- določili izhodišča za izdelavo in evalvacijo učnih gradiv
- določili prioriteto in izbrali module za katere se bodo izdelala gradiva
- izvedli delavnice za pripravljavce učnih gradiv
- za vsako področje naredili najmanj 3 učna gradiva
- v izdelavo gradiv vključili čim¸večje število strokovnjakov za posamezna področja.
KAKOVOST:
- Spremljali in evalvirali bomo delo (analiza načrtovanih in izvedenih projektnih aktivnosti) s spletnim orodjem in izvajali ustrezne ukrepe za izboljšanje
- Uvedli celovit sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v srednje šole
- Redno izvajali samoevalvacije na šolah (v skladu s 15. – 17. členom Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju) ter usposabljali za aktivno vlogo pri samoevalvaciji
- Razvili, pripravili in testirali inštrumentarij za evalvacijsko in samoevalvacijsko spremljanje vseh projektnih aktivnosti v okviru razpisa (izvajanje t.i. Demingovega kroga v projektni praksi)
- Oblikovali skupni referenčni okvirj za zagotavljanje kakovosti in navodil za izvajanje samoevalvacije.
PROMOCIJA POKLICNEGA IN STROKOVNEGA IZOBRAŽEVANJA
- Poskrbeli bomo za:
- boljše poklicno informiranje in usmerjanje osnovnošolcev in odraslih
- Skupne nastope šolskih centrov, šol in socialnih partnerjev pri promociji PIU
- popularizacijo in izboljšanje ugleda PIU
- popularizacijo in povečanje ugleda poklicne odličnosti, kreativnosti in inovativnosti
- prepoznavanje talentov in njihovo usmerjanje v naravoslovje in tehniko
- boljšo usposobljenost poklicnih svetovalcev v osnovnih šolah, zavodih za zaposlovanje, posrednikih del, svetovalcih OZS, GZS, CPI ter managerjih človeških virov v podjetjih.
Učna gradiva
Spremembe na področju izobraževanja zahtevajo v izobraževalnem procesu od učitelja obvladovanje novih metod in postopkov s katerimi dijak lahko uspešneje pridobiva nova znanja in kompetence. Hiter tehnološki in informacijski razvoj učiteljem in dijakom omogočata poučevanje in učenje na različne načine. Ena od glavnih omejitev uspešne rabe sodobne tehnologije so učna gradiva v elektronski obliki, kjer se srečujemo z zastarelimi ali pomanjkljivim gradivi.
Pri aktivnosti Učna gradiva bomo skupaj s posameznimi partnerji uskladili postopke za izdelavo učnih gradiv ter poenotili sistem objavljanja gradiv. Omenjena gradiva bodo na voljo vsem šolam, predvsem pa učiteljem in dijakom, ki imajo željo uporabljati gradiva v elektronski obliki. Poenoten sistem izdelave in vrednotenje gradiv prinašata večji poudarek sami vsebini gradiv. Aktivnost omogoča določiti prioriteto izdelave učnih gradiv za tiste module, ki so z učnimi gradivi slabo podprti.
- ŠC Celje (promet in zveze, steklarstvo in optika, tekstilstvo in usnjarstvo)
- ŠC Novo mesto (lesarstvo in tapetništvo, kemija, farmacija in kozmetika, gradbeništvo in geodezija)
- ŠC Ptuj (strojništvo, varovanje okolja)
- ŠC Velenje (mehatronika, gostinstvo in turizem, matalurgija in rudarstvo)
- TŠC Nova Gorica (zdravstvo, računalništvo, promet in zveze)
- TŠC Kranj (tiskarstvo in papirništvo, oblikovanje in fotografija, elektrotehnika)
Odločitvi o pisanju sledijo naslednji koraki:
- kontakt in dogovor s koordinatorjem
- določitev vsebin in recenzenta
- pregled obstoječih gradiv za izbrano področje
- pisanje in recenzija
- objava na spletu in plačilo avtorskega dela
Pri prijavi lahko opravite tudi tako, da izpolnete obrazec v priponki in ga pošljete koordinatorju.
Za lažji začetek in pisanje smo pripravili vzorčno gradivo.
vzorecSvetovniSplet (gradivo posodobljeno 10. 02. 2011)
Ob pisanju si lahko pomagate tudi z:
- opomnikom CPI za pisanje učnih gradiv,
- navodili za pisanje učbenikov g. Medveša,
- navodili g. Pintariča,
- izhodišča za pripravo gradiv (projekt Impletum ).
Priznavanje znanja
Priznavanje neformalno in priložnostno pridobljenih znanj in spretnosti spada med področja v izobraževanju, ki v zadnjem času močno pridobiva na veljavi in ga EU v okviru izobraževanja obravnava kot prednostno področje. Množina neformalnih znanj in izkušenj in kompetenc namreč predstavlja skriti zaklad , ki ga je smiselno odkriti in ovrednotiti in s pomočjo različnih ukrepov, priporočil in predlogov ustrezno umestiti tako na področje dela kot izobraževanja. Eden izmed ukrepov, ki v veliki meri k temu pripomorejo, je vsekakor skrb za oblikovanje različnih sistemskih dokumentov, ki področje neformalno pridobljenih znanj ustrezno umeščajo in mu s tem dajejo tudi uporabno vrednost.
Za nacionalne potrebe načrtujemo pri naši aktivnosti skupaj s posameznimi partnerji razviti orodja, postopke, merila ter modele vrednotenja in priznavanja neformalno pridobljenega znanja. Omenjeni modeli vrednotenja bodo namenjeni vsem tistim, ki imajo željo in potrebo po vrednotenju in priznavanje neformalno pridobljenega znanja. V mislih imamo podjetja, zavode, različne organizacije in posameznike, ki jim lahko odkrivanje takšnega skritega zaklada neformalnih znanj koristi.
Na trgu dela namreč dandanes obstajajo velike potrebe po znanjih in spretnostih, ki se jih težje pridobi v klasičnem formalnem izobraževanju ustreznih metod in modelov za priznavanje takšnih znanj pa še nimamo razvitih
Modele vrednotenja neformalno pridobljenih znanj načrtujemo pripraviti za posamezna strokovna področja. Pri razvoju naših modelov načrtujemo uporabiti dosedanje izkušnje in predloge vseh tistih akterjev, ki so se z tem področjem že srečali in ga razvijali. V mislih imamo predvsem posamezne šolske centre, CPI, Zavod za šolstvo in druge. Za ključne kvalifikacije želimo preveriti naš model vrednotenja ter pilotno izpeljati testiranje preverjanja neformalno pridobljenih znanj iz tega področja.
OIN in MUD
Eden od ukrepov, s katerim lahko zmanjšamo učno uspešnost neuspešnih dijakov, je osebni načrt izobraževanja. Ta ukrep je zelo pomemben, saj je šolski neuspeh neposredno povezan s socialnim izključevanjem.
Razvili in pripravili bomo dokument-obrazec za vodenje osebnega izobraževalnega načrta, ki bo v pomoč na šoli svetovalni službi, razredniku in učiteljem programskih enot, pri katerih je dijak neuspešen. Pri tem si bomo pomagali z izkušnjami na šolah iz konzorcija in raziskali bomo vsaj dva primera dobre prakse iz držav EU.
Razvili in pripravili bomo obrazec s katerim lahko mentor, učitelj, ravnatelj … dijaku za vsako opravljeno aktivnost, ki presega običajno delo v razredu, izda pisni dokument (pohvala, zahvala, potrdilo, priporočilo …), ki ga dijak vloži v svojo mapo učnih dosežkov. V ta namen bomo tudi pripravili predlog-osnutek mape v kateri se bodo vsi ti dokumenti kronološko razporedili in shranjevali. V podporo bomo pripravili tudi navodila za izpolnjevanje in vodenje obrazcev. Dijaki se bodo z vodenjem mape dosežkov lahko lažje in učinkoviteje predstavljali v družbi, ker bodo ponosni na svoje dosežke.
Svoje delo bomo sproti spremljali in evalvirali. Pripravljene izdelke bomo poskusno uvajali in testirali na posameznih šolah. Rezultate bomo strokovno obdelali ter jih upoštevali pri končnih izdelkih.
The team working in the project MUNUS 2 will provide a list of suggestions and guidelines for schools giving them instructions and directions in organizing student portfolios and personal education plans. Our next goal is to provide examples of certificates that schools may hand out their students for their extra curriculum work. In order to gain higher academic achievements of upper secondary school students, and to lower the number of dropouts, the team will develop several models of a personal education plan. Preparing a personal education plan for a student who does not meet curriculum requirements is an essential tool in improving one’s academic achievement. Nevertheless, poor academic performance and social exclusion are closely linked.
The team will develop and prepare a set of documents – forms to be used by school counsellors, class teachers, and teachers whose students do not meet curriculum requirements. In order to develop the forms, we will study at least two cases of similar activities in Europe, and analyse relevant experience of Slovene schools participating in the consortium. Further on, the team will develop an example of a certificate used by a teacher-mentor, principal or a class teacher. The form can be used as a role model when a student is given a certificate for his/her extra curriculum work or for his/her extraordinary curriculum achievements. Students will include their certificates, school reports and other documents relating to their education, career or personal growth in their portfolios. An example of portfolio will be prepared showing students how to organise and store their documents chronologically. A set of instructions for a student and a teacher will be added to the portfolio. Students will benefit from collecting and storing information on their progress over time; a well organized portfolio will make an individual proud of their achievements. Further on, it will empower them to present and interpret their achievements easily and efficiently.
The team will assess and evaluate its activities and accomplished tasks on a regular basis. The materials – forms prepared by the MUNUS 2 team will be tested in selected schools, and the results thus gained will be fully analysed. Based on the acquired data, the MUNUS 2 team will develop documents in their final forms.
Eine der Massnahmen, mit der man die Lernleistungen der leistungsschwächeren Schüler erhöhen kann, ist der persönliche Lernplan. Diese Massnahme ist sehr wichtig, weil der Misserfolg in der Schule unmittelbar mit der sozialen Benachteiligung bzw. Ausgeschlossenheit verbunden ist.
Als Hilfsmittel für die Schulberater, Schulpsychologen, Schulpädagogen, Klassenlehrer sowie für die Lehrer der Lerneinheiten, die der Schüler nicht erfolgreich bestanden hat, wird von uns auch das Dokument – das Formular zur Führung des persönlichen Lernplans (PLP) entwickelt und vorbereitet, wobei die Erfahrungen der Schulen im Konsortium des Projekts MUNUS 2 berücksichtigt und mindestens zwei Beispiele der guten Praxis aus den EU-Staaten analysiert werden.
Zugleich arbeiten wir auch an dem Formular, das von den Lehrern, Mentoren, Schulleitern u.Ä. dem Schüler für jede über die erwartete Klassenleistungen gehende Aktivität als schriftliches Dokument ausgestellt wird, das vom Schüler in seine Mappe der Lernleistungen eingelegt wird (z.B. die Anerkennung, das Dankschreiben, die Bestätigung, die Empfehlung …) Zu diesem Zweck werden von uns als Vorschlag für die Schulen die Mappen / Portfolios, in welchen die oben angeführten Dokumente chronologisch sortiert und aufbewahrt werden können, und zur Unterstützung auch die Hinweise zum Ausfüllen und Führen der Formulare vorbereitet. Mit der Mappe der Lernleistungen werden sich die Schüler leichter und wirksamer in der Gesellschaft vorstellen können, weil sie mit Stolz ihre Leistungen vorzeigen können.
Unsere Arbeit wird ständig evaluirt und analysiert. Die vorbereiteten Unterlagen werden an einigen ausgewählten Schulen probeweise eingeführt und getestet werden. Die daraus ergebenden Resultate werden dann fachgemäss bearbeitet und in der endgültigen Form der Unterlagen berücksichtigt.